קורסים דיגיטליים – כך תלמדו משנת 2020 והלאה

קורסים אונליין

עכשיו כבר ברור לכולם הלימודים באופן מקוון מהבית הם הדרך המהירה, הנוחה וגם המשתלמת ביותר לקדם את הקריירה, ולהתפתח באמצעות רכישת כלים חדשים וכישורים נוספים. משבר הקורונה החל מגמה מעניינת. סטודנטים רבים עברו מלימוד בכיתות במכללות ובאוניברסיטאות ללימודים מהבית של הקורסים. בארה"ב, רבים מהסטודנטים הללו התלוננו כי הם משלמים עלות של מכללה, אך בפועל לומדים מהבית במגוון קורסים אינטרנטיים שאותם יכלו לרכוש גם בפלטפורמות אחרות.

במאמר זה נגלה את היתרונות של קורסים מקצועיים אונליין ואיך גם אתם יכולים להפיק מהם תועלת.

השינוי בשוק העבודה בגלל הקורונה מעודד לימודים אונליין

שוק העבודה בעידן משבר הקורונה השתנה בכמה היבטים. ראשית, עובדים רבים הוצאו לחל"ת או פוטרו כדי לאפשר לחברות להתכונן מראש לירידה בכמות ההכנסות. האנשים שנותרו בארגון התבקשו למלא כמות גדולה יותר של משימות העשויות להיות קשורות לעולמות תוכן שונים. למשל, אנשי פיתוח תוכנה מחליפים פעמים רבות גם את הגרפיקאי ויוצרים את העיצוב החזותי של הדף, לצד כתיבת הקוד. אנשי השיווק מכינים בעצמם את המצגות ואינם מתבססים על עובדי מחלקות נוספות.

בנוסף, הם משתמשים בכישוריהם בתחום הפרסום המקוון ומנהלים את קמפיין ה-PPC בחברה. את כל הכישורים הללו הם יכולים לרכוש באמצעות קורסים דיגיטליים בהשקעה מינימלית של זמן לצורך לימודים אונליין. עובדים המסוגלים להפגין בפני המעסיק מגוון כישורים ("מולטיטאלנטס") יוכלו להיות אטרקטיביים בארגון ולשמור על מקומם בחברה.

קורסים דיגיטליים: לומדים בבית ללא צורך לנסוע למוסד האקדמי

חוסר הוודאות המאפיין את התקופה הזו, שבה חלק מהערים נכנסות לסגר חלקי או מלא, מעצים את היתרונות של קורסים דיגיטליים. מערך לימודים מקוון מאפשר לכל תלמיד לבחור היכן הוא לומד (מהבית או מהעבודה), לשבת בחדר לבד ללא צורך להיות בקרבת סטודנטים נוספים ולצפות בשיעור. במהלך הצפייה הוא יכול לראות שוב ושוב את הנושאים החשובים שעדיין לא הפנים, לתרגל מול המסך את המשימות השונות ולהשתמש בקבצי התרגול עצמם כבסיס לפרויקטים עתידיים שיעשה בעתיד. כמו כן, כדי ללמוד כל קורס דיגיטלי אין צורך לנסוע למוסד לימוד מרוחק ולבזבז זמן יקר. נוסף על כך, עלות השיעורים של קורסים דיגיטליים היא נמוכה יותר בהשוואה לקורסים פרונטליים במוסד אקדמיים.

מתעניינים במספר תחומים? בחרו קורסים אינטרנטיים ממגוון עולמות שונים

בנוסף ליתרונות הללו ניתן לבחור קורסים מקצועיים אונליין בתחומים מגוונים ולא להסתפק רק בקורסים הנלמדים בתואר אחד. אפשר ללמוד בעת ובעונה אחת בניית אתרים, ניהול קמפיינים מקוונים, גרפיקה ועקרונות שיווק וניהול. קורסים אינטרנטיים מגוונים הופכים את התהליך של לימודים אונליין למרתק יותר, ומאפשר לכל אדם לזהות את התחומים שבהם הוא מרגיש שיוכל למצות את מירב הפוטנציאל.

הדרך הטובה ביותר לדעת אילו מהקורסים מתאימים לכם היא באמצעות התחלת לימוד של קורס או שניים. אם אתם מזהים שאתם מתחברים לנושא, ומיישמים אותו בקלות תוכלו להתקדם לקורסים מקצועיים מורכבים וקשים יותר ולפתח את הקריירה בכיוונים נוספים. למשל, ניתן ללמוד קורס דיגיטלי של בניית אתרים בוורדפרס ולאחר מכן להמשיך וללמוד לעומק קורסים אינטרנטיים של שפות תכנות מורכבות כדי לפתח מערכות תוכנה מתקדמות.

לסיכום, הזמן הרב שהתפנה בבית במהלך המשבר הנוכחי יכול להיות מנוצל להתפתחות אישית מבחינת הקריירה ולחידוד סט הכישורים הקיים. כמה קורסים כדאי לקחת? אפשר להתנסות בהתחלה רק בשיעורי קורס דיגיטלי אחד, ולראות אילו קורסים משלימים יוכלו להעניק לאחר מכן תמונה רחבה יותר בנושא הנלמד. אם כיום יש לכם זמן רב יותר בהשוואה לעבר תוכלו לבחור במספר קורסים שונים וללמוד אותם במקביל. חשבו, אילו תחומים רציתם ללמוד עד היום ולא התחלתם עד כה משיקולי זמן או משאבים כספיים.